• کابینۀ شخصی

تحلیل دارایی های کالایی - طلا

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و کالایی

 

طلا در انتظار انتشار گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا - NFP (آوریل) ایالات متحده

 

قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز جمعه در حالت تدافعی باقی ماند، اگرچه توانست بالاتر از پایین‌ترین حد یک ماهه خود باقی بماند. فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل تورم پایدار، برای کاهش نرخ بهره عجله ای ندارد. این موضوع، همراه با احساسات مثبت در بازارهای سهام و کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، ثابت می‌کند که یک عامل کلیدی برای تضعیف تقاضا برای فلز امن هستند.

با این حال و در بحبوحه تمایل غالب به فروش دلار آمریکا، طلا کاهش نرمی دارد و تا حدودی ممکن است حمایت هم شود.

به نظر می رسد معامله گران محتاط هستند و ترجیح می دهند منتظر انتشار داده های اشتغال ماهانه ایالات متحده بمانند تا اطلاعاتی در مورد مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به دست آورند. چراکه این به نوبه خود نقش کلیدی در تعیین جهت حرکت بعدی جفت XAU/USD ایفا خواهد کرد.

 

تحلیل تکنیکال

از نقطه نظر فنی طلا در فاز عدم قطعیت به سر می‌برد چرا که انتشار داده‌های اقتصادی امروز می‌تواند محرکی قوی برای رشد یا کاهش این دارایی باشد.

در حال حاضر فروشندگان تلاش زیادی می‌کنند تا مجدداً به پایین سطح حمایتی و روانی 2300 دلار سقوط کنند چرا که در این صورت قدرت لازم برای ادامه کاهش را پیدا خواهند کرد البته برای تایید شروع یک حرکت نزولی پایدار شکسته شدن سطح حمایتی 2281 دلار ضروری است.

اما در صورت شکست و تثبیت قیمت‌ها در بالای سطح مقاومتی 2330 دلار سیگنال نسبتاً خوب خرید دریافت خواهد شد و پتانسیل رشد این سیگنال تا سطح 2360 - 2345 دلار خواهد بود