• کابینۀ شخصی

تحلیل جفت ارز EUR/USD

تجزیه و تحلیل بازارهای مالی و کالایی

 

جفت ارز EUR/USD در جلسه روز جمعه اروپا به 1.0740 افزایش یافت و در حال تقویت شدن است، زیرا دلار آمریکا (USD) تحت فشار رشد ضعیف بهره وری غیرکشاورزی در سه ماهه اول قرار دارد و فدرال رزرو نسبت به نرخ بهره لحن تهاجمی نداشت.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید در مورد پوزیشن های لانگ یورو/دلار آمریکا محتاط باشند زیرا احساسات بازار ممکن است بر اساس نتایج دو شاخص کلیدی بدتر شود: داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) و شاخص مدیران خرید (PMI) ISM برای آوریل.

این شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده سیگنال‌های تازه‌ای در مورد سلامت بازار کار و سلامت بخش خدمات ارائه می‌کنند، یعنی دو عنصر کلیدی که فدرال رزرو هنگام تصمیم‌گیری درباره نرخ بهره به آن توجه می‌کند. معامله گران احتمال آغاز کاهش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو در نشست ماه سپتامبر بررسی می کنند.

 

تحلیل تکنیکال

از نقطه نظر فنی صعود قیمت‌ها به بالای خطوط میانگین متحرک و بازگشت آنها به درون کانال صعودی نشانه افزایش فعالیت خریداران و ادامه رشد قیمتهاست. هدف اصلی خریداران همچنان سطح مقاومت روانی 1.0800 است اما برای رسیدن به آن سطح حمایتی مقاومتی 1.0767 باید شکسته شود.

اما در صورت شکسته شدن مرز پایینی کانال صعودی و بازگشت قیمت‌ها به زیر سطح حمایتی 1.0725 سیگنال فروش دریافت خواهد شد. این سیگنال پتانسیل افت قیمتی تا سطوح 1.0693 - 1.0665 را دارد.